so this is life?

ligger i sängen i en förhållandevis ansträngande position med halva kroppen i sängen och andra delen utanför med datorn på golvet.. jag har äntligen fått lite ledighet. 3 dagar ledighet känns som en skänk från ovan som i dessa dagar har varit allt annat än roliga för mig. Starten på 2009 har varit en mardröm.. har redan lärt mig hata detta år. Förhoppningsvis blir det bättre och bättre. Har fått klagomål från olika håll på att jag inte uppdaterar bloggen... har vid tre tillfällen börjat skriva men efter ett par rader har jag stängt ner allt. De håller liksom inte att bara ordbajsa och hoppas att det blir fint i slutändan. Jag arbetar inte på de viset.. nästan samtliga inlägg jag gör har en tanke bakom sig. Visst, andra är mer genomtänkta en andra men jag har aldrig skrivit ett inlägg och fortsatt om det inte känts rätt. Nu kan jag verka som att jag tar bloggandet på alldeles för stort allvar. Det gör jag inte.. därav avsaknaden av 10 inlägg om dagen om vad jag ätit till frukost och vad jag haft på mig för kläder på jobbet. Det är bara sån jag alltid varit när det gäller att skriva.. det var samma sak i skolan. Jag älskade att skriva men kände jag mig inte på humör la jag undan det till ett senare tillfälle då inspirationen fanns. Det spelade ingen roll om jag skrev om romantikens filosofer eller en fri text med politiskt budskap... det var sättet jag skrev på som krävde rätt humör. Och sån är väl jag lite till vardags antar jag, en humörmänniska. Och anledningen till att jag inte skrivit på ett bra tag är att jag inte varit på humör. Jag behöver inte vara på ett sånt humör att jag är glad eller ledsen utan det handlar mer om att... ja, känner jag för att skriva idag?
Ni förstår, vi "genier" eller "överdrivet funderande" personer, vi arbetar på outgrundliga sätt.. så är det bara.
Mitt liv är lite virrvarrigt för tillfället.. saker har inte blivit som man tänkt sig, både på gott och ont. Kärlekslivet fick ett uppsving under slutet av 2008 men rycktes bort helt under mina fötter redan första timmarna in på 2009. Jag trodde att jag skulle få nöja mig med några veckor i fjällen denna säsong.. nu ser det ut som att jag kommer lämna landet ännu en gång, till Schweiz av alla ställen.. Jag trodde heller inte att jag nånsin skulle vilja plugga igen, men nu har jag mer lr mindre bestämt mig för att under slutet av 2009 eller början av 2010 hoppa på en kurs i Outdoor Adventure Management och de innebär ett år i USA, Sierra Nevada.. så saker blir inte som man planerar ibland men efter snart 2 veckor av ren bitterhet och frustration har jag börjat inse att det bara är att flyta med det hela.. låta strömmen leda dig en bit till i forsen. Bara för att en gren gick av betyder det inte att nästa anhalt är vattenfallet.. även fast det skulle underlätta känner man ibland. Så jag har bestämt mig för att helt enkelt låta de dagar som suger suga, och de dagar som är bra...får helt enkelt vara bra. För till slut hittar jag nog en balans där förhoppningsvis de bra dagarna är betydligt fler än de dåliga. Kroppen och psyket måste ju helt enkelt inse att det är roligare att le än att spotta och svära. Logikens under!

Det här inlägget har överaskande nog inte handlat om skidåkning.. och det är väl lika bra det för blir det schweiz kommer ni som fortfarande bryr er huruvida jag uppdaterar lr inte, få bada i skidlektyr framöver. Och blir det inte schweiz så har jag andra alternativ. Har tydligen ett rum i en trea i Hemmsedal, Norge, om jag vill.. och ett barjobb på nya hotellet i Trysil väntar om jag är sugen... så alternativen finns. En sak är jag dock säker på: Jag behöver lämna Sverige, åtminstone stockholm.. för just nu känner jag bara för att testa nya saker, komma iväg.

Sådärja, nu ska jag kolla en skidfilm, sen får det vara slut med vaken tid för detta dygn.

Hoppas ni som bryr er är nöjda.. Jag lovar inga regelbundna uppdateringar. Däremot kan jag tipsa om många av de gamla inläggen.. vissa är riktigt härliga att återkomma till, om jag ska vara lagom ödmjuk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback