Resumé av 137-LANet

Då var även detta LAN slut.. Det har hunnit bli två stycken i år. Anledningen till vår hundraprocentiga ökning är att det i mitten av sommaren innehöll alltför många störosmoment. Till en början såg det Lanet ut att bli perfekt.. vi hade chans på att bli upp emot 10 pers vilket skulle ha bjudit på roliga och händelserika matcher i vilket spel vi än hade valt. Men nu blev det istället som så att vi blev 8 personer varav kanske hälften spelade aktivt.
Så denna gång var förutsättningarna en gnutta bättre.
Vi har alltså för att upprepa mig själv, suttit i en polares vardagsrum sen i fredas kväll. Vi har i princip non-stop lirat intensiva matcher warcraft 3 (Dota & TD's), CS (2on2) och GTA2... Den längsta pausen tog Johan som powernapade sig igenom 1 match WC3 och 1 match CS.. så längre än så har inte pauserna varit.
Ska jag försöka komma ihåg alla personers sömnsumma så får jag gissa lite snabbt... Bortser jag från den kollektiva kollapsen som ägde rum ungefär 5 imorse(söndag), så har jag sovit cirkus 1 timme(BRA sömn.. den andra timmen/halvtimmen går bort), Johan fixade nog ihop 2-3 stycken. Micke vet jag inte, den enda riktiga stunden som jag bevittnade varade 15 minuter enligt hans egen utsago. Björn får väl ses som "vinnaren" som kammade hem 0% sömn under Lanet!...0 timmar, 0 minuter och 0 sekunder gott folk, det är starkt det. Visserligen fick han plikta med sitt tjusiga utseende och sin ungdomliga röst, men no pain no GAME!
Påhittet att följa LANet genom blogg kom från Johan. För lite mer än ett år sen så hade vi ett bejublat LAN hemma hos björn och jakob som då var samboende i orminge.. jag förde tydligen en ganska bra och detaljerad dagbok här då.

Roliga ögonblick under LANet var när.....
... det brast för Björn imorse och gapskrattet tittade fram, helt hysteriskt.
... Jag och Johan storkn*llade Micke och Björn på CS.. Tror resultatet blev förkrossande 12-3 & 11-4 lr liknande.
... Jag och Johan ÄNTLIGEN lyckades trycka smöret i halsen på Micke & Björn och äta upp dom i Lanets sista Dota-match.
... Mickes killfrenzy med raketgeväret under en tidig GTA2-match. Han utklassade oss alla genom att helt vanligt knata omkring på gatan fast med skillnaden då att han bar på ett raketgevär.
... Mickes LAN-ansikte har etsat sig fast i min hjärna. Det konstanta koncentrerade halvsnea leendet och dom halvfärdiga "svar-på-talen" man fick när man försökte prata med honom.
... folk hette saker som Hajl Stalin, Laser-Lasse/Leffe, Mc FIST & El Macho, Kristna Per (som aldrig riktigt fick heta så för alla trodde de stod kristina..)... fler namn kommer dyka upp men med tanke på att jag inte har många sömntimmar i ryggen sen i fredas morse så får jag be om att få återkomma. Känns som att den här glödlampan har lyst sitt starkaste för en bra stund sen... cheer-i-yo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback