137-LAN

Efter viss frånvaro är det nu dags att damma av bloggen på nytt. Denna gång är det LAN som gäller. I mången människas ögon är det något som bara harmynta, blekfeta och rödhåriga barn sysslar med men hör och häpna, även vuxna stiliga grabbar kan med jämna mellanrum ta på sig mjukisbyxor och lukta svett utan att skämmas ett par dagar.
Så här sitter jag nu i ett relativt rent vardagsrum.. Detta rum kommer vara mitt och vännernas hem de närmaste dagarna.
Här kommer vi äta, dricka, sova, skratta, gråta och kalla varandra för diverse opassande ord. Det fanns även önskemål om att få "slå fem plus" och "lägga en kabel" här men där fick linjen dras... strängt men rättvist.
LANets deltagare äro fyra stycken inom arbetslivet väletablerade hingstar.
Här kommer en kort beskrivning utav dessa.


Micke - Lång, blond och ståtlig karl som för tillfället nöjer sig med att jobba 2-3 dagar i månaden. En livsstil som vi borde hylla.
Pluggar för tillfället till att bli smart. Har en aggressiv spelstil och kan tyckas impulsiv och ovarsam, men genier har olika sätt att arbeta och Micke är inget undantag. Han arbetar så att skägget krullar sig och rätt som det är, så har han fått upp kornet på dig och då, då du min vän är du död.

Johan - Driftig som en hormonstinn kanin och farlig som en chiuahua som vaktar sin matskål. Dataspelens svar på Picasso och Michelangelo. Musen är hans pensel och spelen är hans tavla där vi andra dansar efter hans drag. Är dock inte särskillt bra på Starcraft....

Björn - Mystikern, strategen och glappkäften. Har kallats för mannen utan nerver och i detta fall gör mannen skäl för utnämningen. Men frånvaron av nerver till trots så behövs han. Få personer har ett vokabulär som den mannen. Ordkombinationer utan dess like flyger vilt när han kommer igång.. och det gillar vi, inte sant?
 Jag borde inte klanka ner på honom eftersom jag inte är mycket bättre i det stora hela.. men eftersom det är min blogg avgör jag vem som hissas och dissas.

Under LANets gång kommer jag rapportera det som händer och även ge min syn på det som inte händer.

Let spel begin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback