teewee feuwra

Sitter på tv4 för tillfället.. har åkt på ett riktigt lugnt och trevligt arbete.
Min kollega och överordnade Gunnar är på plats i stan och dokumenterar konferensen för världens tittarombudsmän och chefredaktörer. Hyffsat intressant för den som är intresserad av press, journalistik och arbetet kring det hela.
Mitt jobb för detta projekt är att lägga upp föreläsningarna och diverse på Tv4's tittarombudsmans hemsida.
Halva dagens aktiviteter kommer ligga publicerade innan 17.00 idag. Det hela avslutas på lördag eftermiddag.
På vägen till jobbet imorse hamnade jag liksom säkert hundratals andra i en enorm buss- och bilkö som sträckte sig från henriksdal till slussen. Det slutade med en promenad från londonviadukten.. I vanliga fall sliter jag mitt hår och skaffar maxpuls när jag råkar ut för förseningar som dessa men jag vet inte om det är vädret eller något annat, men jag blev knappt berörd, inte alls upprörd över detta idag. Solen låg så fint på stan att promenaden kändes som ett helt ok "ont".
Läste igenom mitt kvällsinlägg som jag la upp igår och blev förvånad över min egen frustration.. samtidigt känner jag att jag står för den.


"Jag vill att alla försvann
Död åt gemene man
Ge mig ett gevär
Folk är idioter"

En sångtext av de gamla hjältarna på P3, Rally. Hade det inte varit för många stavelser hade man nästan kunnat göra en Haiku av den.

Idag tar Wiberg studenten.. vår förväxta jättebebis har äntligen gått och blivit vuxen. Ett år senare än sina jämngamla får han äntligen höja näven i vädret och skrika likt William Wallace "FREEDOM!".
Det ska självfallet firas ikväll..på hemmaplan i kummelnäs faktiskt. Det bäddar verkligen för en toppenkväll och får vi bara kvällssol så är saken biff.

Kommentarer
Postat av: Katta

Härligt att höra! :D
Jag mår också så bra såå =D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback