Trädgården

Igår hade jag, Linus, premiär. Jag har inte varit ute särskilt mycke sen jag kom hem från trysil. Nu vet ju de flesta av er att det var ca. 3-4 månader sen jag kom hem.. Tiden i trysil gjorde att man tappade sugen på utelivet. Man prövade fylla på alla sätt och vis under 3 månader.. vafan kunde man väntat sig? Så när det nu var dags för den tredje utgången hemma för i år så var humöret på topp. Efter att ha stressförat hemma hos henke med fyra Staropramen och en flaska rosévin (favoritsorten heter för övrigt Rosé de Champagne) så blev det stressgång till bussen. Där bekantade vi oss med tre stiliga kvinnor i övre medelåldern. De tyckte jag var en stilig karl så redan på väg in hade egot fått sig en behövlig boost.
Väl inne i stan försökte jag muntra upp en vilt främmande tjej som satt och såg seriös ut.. det lyckades faktiskt!
Humöret var på topp. Jag älskar såna kvällar när man bara vill krama om hela världen, om man bortser från att dagen efter så vill man spränga densamma...
Hursomhelst.
Väl framme på trädgården, där jag jobbade sommaren 2006 och en kort vända 2007, så fixade jag in alla mina vänner, före kön och näsorna på folk som säkert köat en halvtimme för att få avnjuta åtminstone en billig starköl. Kontakter och gott rykte får ibland göra sitt.
Sen så vet jag inte riktigt.. Mitt humör var fortfarande på topp, jag minglade och pratade med allt och alla och tyckte att allt var toppen. Och sen minns jag inte så mycket mer. Eller det jag tycker att jag kommer ihåg, överensstämmer inte på alla punkter med det som vännerna sagt.
Enligt henke som tyckte att han hade koll så tog jag en svängom på dansgolvet, en redig en = noll koll
Henke drog för övrigt hem tidigt med ursäkten att han var trött, trist, killen börjar bli gammal.
Övriga saker som jag gjorde igår:
Pratade norska, drack placebosprit(drink som undertecknad tror innehåller massa sprit men som istället är ren läsk med lime), sms-raggade med en gammal kollega, kissade från en bro, åt kebab som folk gjorde för 4000 år sen, sjöng till System of a Down i taxin halvt sovandes, rapade emelie i örat när vi skulle säga godnatt, klädde av mig innan vi ens kommit ur hallen....och därpå vaknade jag 14.00 med den värsta baksmällan jag varit med om.
Folk säger att man kanske borde tänka på hur mycke man häller i sig.. Jag tänker hellre på hur snabbt man gör det. Förkröket igår gick på timme, man kan ju försöka ta det lite lugnare nästa gång.
Annat att tänka på till nästa fest/utgång:
Bara för att det står likör på flaskan så är det inte svagdricka.
Ha starka vänner om du tänker upprepa exemplet ett par rader ovan

Kommentarer
Postat av: Caroline

Där ser man.. Inläggen börjar trilla in lite mer regelbundet nu :)

Postat av: henke

mogen nog att pensionspara

2008-07-24 @ 18:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback