la helg!

Helgen är här och så även det nästan pliktaktiga planerandet. Till en början ser nog nästan varje helg perfekt ut, allting är planerat, planerat och planerat. Inget har man lämnat åt slumpen.. och i vissa fall är även söndagkvällen fixad den med.
Min helg är planerad som sådan att ikväll blir det som bäst i alkoholväg ett par glas rosé och that's it, kanske lite tv-spel. Lördag är en öppen historia, det ska handlas paintballutrustning för söndagens sammandrabbning, det ska handlas en och annan öl och sen är det liksom dött.. Det har dykt upp önskemål om gröna lund från vissa håll, önskemål som jag ställer mig starkt kritisk emot eftersom, har man varit på liseberg någon gång i sitt liv så är gröna lund lika roligt som att observera gammalt kaffe. Menmen, ibland får man vika sig för pöbelns tryck så vi får helt enkelt se hur lördagen ser ut.. På kvällen kanske det blir trädgården och NEJ det blir på intet vis en repris av förra helgens bravader med allt va det innebar. Nej de blir ett par drinkar givetvis och allmänt trevligt.. helst vill jag åka in tidigare också för trädgården är som gemytligast runt 21-tiden..FAKTISKT, till alla er som tror att bara för att man är infödd stockholmare så måste man vara "fint folk och komma sent".

Nu har jag suttit över 20 minuter på jobbet, men det gör faktiskt inget. Halva tv4's personal har sprungit på semester och dom som kommit tillbaks lr räknar dagarna har antagligen gått hem sen en timme eller två.

.... men nu ska väl även jag ta mitt pick och stora pack och glida!

Cheer-i-yo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback